Βυθιστείτε βαθύτερα σε μία από τις πιο δημοφιλείς σειρές που παρήγαγε ποτέ ο διάσημος Αμερικανός κατασκευαστής.
Η Harley-Davidson έχει καθιερωθεί ως σημαντικό κομμάτι της αμερικανικής κουλτούρας τα τελευταία 120 χρόνια από την ίδρυσή της το 1903. Παρόλο που η εταιρεία έχει κατασκευάσει εκατοντάδες διαφορετικά μοντέλα όλα αυτά τα χρόνια, υπάρχει μια συγκεκριμένη οικογένεια μοτοσικλετών που έχει μια εντυπωσιακή μακροβιότητα 26 ετών στον 21ο αιώνα και συνεχίζει να απολαμβάνει μεγάλη δημοτικότητα μεταξύ των μοτοσικλετιστών από όλα τα κοινωνικά στρώματα μέχρι σήμερα. Πρόκειται, φυσικά, για την οικογένεια Dyna.
Η Dyna παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1991, διαδεχόμενη τη σειρά FXR ως FXDB Sturgis, και έκανε το επίσημο ντεμπούτο της ως φόρος τιμής στην 50ή επέτειο του εμβληματικού ράλι μοτοσικλετών της Νότιας Ντακότα. Συντομογραφία των λέξεων “dynamic” (δυναμική), η σειρά Dyna διέθετε ένα πλαίσιο σχεδιασμένο να είναι πιο άκαμπτο και ισχυρό για να χειρίζεται καλύτερα τον νέο κινητήρα Evolution από τους προκατόχους της. Μέχρι το 1995, η οικογένεια Dyna είχε αντικαταστήσει πλήρως τη σειρά FXR και θα συνέχιζε να αποτελεί μια τρομερή δύναμη για τους αναβάτες που επιθυμούσαν να εξατομικεύσουν, να επιταχύνουν και να βελτιώσουν την ποιότητα των μοτοσυκλετών τους. Εύκολα αναγνωρίσιμη από την εκτεθειμένη πίσω ανάρτηση με τα διπλά αμορτισέρ, η Harley-Davidson παρήγαγε ένα ευρύ φάσμα μοντέλων χρησιμοποιώντας αυτή την πλατφόρμα για ένα τέταρτο του αιώνα πριν κλείσει αυτό το κεφάλαιο το 2017 . Ας ρίξουμε λοιπόν μια πιο προσεκτική ματιά σε μερικά από τα πιο δημοφιλή μοντέλα Dyna που παραμένουν πολύτιμα μέχρι σήμερα και τα οποία εμπνέουν επίσης μερικά από τα σύγχρονα σχέδια cruiser της Harley.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η έρευνα αγοράς της Harley-Davidson αποκάλυψε ότι πολλοί πελάτες ήθελαν επιδόσεις πέρα από αυτές που προσφέρουν οι κινητήρες Milwaukee-Eight της τρέχουσας γκάμας της. Με την αναβάθμιση στην κατηγορία Softail, οι αναβάτες επωφελήθηκαν από υψηλότερα επίπεδα επιδόσεων και σταθερότητας, με τους κινητήρες να τοποθετούνται με λάστιχο και να είναι εφοδιασμένοι με διπλά αντίβαρα.
Harley-Davidson Dyna Street Bob
Όταν η Harley-Davidson παρουσίασε στην αγορά την Dyna Street Bob το 2006, έγινε ένα από τα πιο ανθεκτικά cruisers της μάρκας μέχρι σήμερα. Φυσικά, η επιτυχία του Street Bob δεν μπορεί να αποδοθεί σε απλή τύχη. Η μοτοσυκλέτα συνδυάζει το μέγεθος, την άνεση, το στυλ και τη συμπεριφορά μιας μοτοσυκλέτας μεσαίου μεγέθους με την οδική συμπεριφορά και την ευχρηστία της μικρότερης κατηγορίας sportster. Με άλλα λόγια, η Dyna Street Bob προσφέρει την τέλεια ισορροπία μεταξύ σπορ, άνεσης και στυλ.
Η Dyna Street Bob καλύπτει όλες τις βάσεις ως στάνταρ. Ωστόσο, χάρη στον απλό σχεδιασμό της αποτελεί έναν ιδανικό κενό καμβά για προσωπική προσαρμογή. Για όσους θέλουν να μετατρέψουν αυτή τη μοτοσυκλέτα σε μια μοτοσυκλέτα δρόμου που καίει τα λάστιχα με υψηλές επιδόσεις, υπάρχουν πολλοί τρόποι να αναβαθμίσουν τις αναρτήσεις, τα φρένα, την εξάτμιση, καθώς και τις αναβαθμίσεις του κινητήρα, ώστε να κάνουν αυτή την ήδη ευέλικτη μοτοσυκλέτα ακόμα πιο γρήγορη.
Το ίδιο όμως ισχύει και για όσους θέλουν να ακολουθήσουν μια πιο χαλαρή προσέγγιση. Το μίνι τιμόνι της Street Bob που μοιάζει με μαϊμού είναι ήδη μια ωραία πινελιά, αλλά η άνεση μπορεί πραγματικά να ενισχυθεί με ένα κιτ μετατροπής προηγμένων χειριστηρίων, μια πιο άνετη σέλα, ακόμα και ένα δεύτερο κάθισμα, ώστε να μπορεί και ο συνεπιβάτης να απολαύσει τη βόλτα.
Αν και η Harley σταμάτησε την παραγωγή της Dyna Street Bob το 2017, οι μοτοσυκλέτες παραμένουν ένας σημαντικός πυλώνας της γκάμας της μάρκας από τότε που μετακινήθηκε στην οικογένεια Softail, αλλάζοντας τα δύο εκτεθειμένα πίσω αμορτισέρ της με ένα ρυθμιζόμενο monoshock κρυμμένο κάτω από το πίσω προστατευτικό. Η αναβάθμιση στον κινητήρα Milwaukee-Eight 114 είναι επίσης μια ευπρόσδεκτη προσθήκη.
- Προδιαγραφές – Λεπτομέρειες
- Κινητήρας – Twin Cam 103
- Ισχύς κινητήρα – 77,5 ίπποι και 94 lb-ft ροπής
- Κιβώτιο ταχυτήτων – 6 ταχυτήτων
- Κατανάλωση καυσίμου – 39 MPG (περίπου 6,0 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα)
Tip: Ενώ μια νέα Harley-Davidson Street Bob 114 του 2023 έχει τιμή εκκίνησης 1.500€, μια μεταχειρισμένη Dyna Street Bob είναι πολύ πιο προσιτή με κάποιες καταχωρήσεις κάτω από 13.000€!
Harley-Davidson Dyna Fat Bob
Όπως και ο αδελφός της Street Bob, η Dyna Fat Bob είναι ένα ακόμη παράδειγμα ενός μεσαίου μεγέθους cruiser που συνεχίζει την παράδοση των μοτοσυκλετών τύπου bobber. Ενώ η Street Bob προτιμά μια πιο απλοποιημένη σχεδίαση, η Fat Bob κάνει το όνομά της φέρνοντας περισσότερη δύναμη και συμπεριφορά στην οικογένεια Dyna. Αν η κατηγορία Dyna ήταν ένα νυχτερινό κέντρο διασκέδασης, να είστε σίγουροι ότι αυτή η μοτοσυκλέτα θα ήταν ο πορτιέρης.
Βασισμένη ακόμα στο ίδιο πλαίσιο Dyna, η Fat Bob φέρνει σίγουρα λίγη περισσότερη ενέργεια “κακού παιδιού” στο μίγμα. Με τα προηγμένα χειριστήρια, τους διπλούς προβολείς και τα χαρακτηριστικά χοντρά ελαστικά που καταβροχθίζουν τις ρωγμές και τις ανωμαλίες του δρόμου για πρωινό, η Fat Bob δεν μπορεί παρά να είναι το επίκεντρο της προσοχής. Από την ίδρυσή της το 2007, η Dyna Fat Bob κινείται από έναν κινητήρα Twin-Cam 96 κυβικών ιντσών, δείγμα ότι αυτή η μοτοσυκλέτα δεν φαίνεται απλώς σκληρή, αλλά έχει και τη δύναμη να το αποδείξει. Είναι επίσης λόγω του στιβαρού στυλ και της δίψας της για ταχύτητα που έχει γίνει τόσο δημοφιλής στους αναβάτες που τους αρέσει να στρίβουν το γκάζι περισσότερο από τον μέσο αναβάτη. Έτσι, δεν πρέπει να αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι πολλοί έχουν μεταμορφώσει (και συνεχίζουν να μεταμορφώνουν μέχρι σήμερα) αυτή τη μοτοσικλέτα ώστε να είναι πιο προσανατολισμένη στις επιδόσεις. Με την πρώτη ματιά, η Dyna Fat Bob μοιάζει με μια μοτοσικλέτα που θα βλέπατε να φτάνει σε ένα τοπικό μπάρμπεκιου ή μια συναυλία. Αλλά αυτό που εξέπληξε πολλούς ήταν η ικανότητά της να ξεπερνάει εύκολα πολλές από τις εργοστασιακές σπορ μοτοσυκλέτες που καυχιούνται συνεχώς για την ταχύτητά τους. Μπορείτε λοιπόν να φανταστείτε το σοκ τους όταν βρέθηκαν να τρώνε τη σκόνη μιας Harley-Davidson.
Σήμερα, η Fat Bob συνεχίζει αυτή τη διπλή ζωή ως cruiser υψηλών επιδόσεων, περνώντας στη σειρά Softail. Όπως και η Street Bob, έτσι και η Fat Bob κινείται από τον κινητήρα Milwaukee-Eight 114. Έτσι, είναι ένα καλό σημάδι ότι αυτή η μοτοσυκλέτα δεν σκοπεύει να εγκαταλείψει την ανάγκη της για ταχύτητα σύντομα.
- Προδιαγραφές – Λεπτομέρειες
- Κινητήρας – Twin Cam 103
- Ισχύς κινητήρα – 80 ίπποι και 95 lb-ft ροπής
- Κιβώτιο ταχυτήτων – 6 σχέσεων
- Κατανάλωση καυσίμου – 35.4 MPG (περίπου 6,6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα)
Harley-Davidson Dyna Wide Glide
Κοιτάζοντας και μόνο την Harley-Davidson Dyna Wide Glide, μπορείτε ήδη να ακούσετε στο μυαλό σας τον George Thorogood να τραγουδάει το “Bad to the Bone”. Αυτή η μοτοσυκλέτα ήταν ένας από τους μεγαλύτερους φόρους τιμής της Harley στο εμβληματικό είδος των chopper, με το σχεδιασμό ενός cruiser χαμηλού προφίλ που ουσιαστικά μοιάζει με hot rod σε δύο τροχούς. Η Dyna Wide Glide είναι επίσης ένα τέλειο παράδειγμα της ποικιλομορφίας της κατηγορίας Dyna, με μοτοσυκλέτες που επικεντρώνονται περισσότερο στον ελεύθερο χρόνο, στις επιδόσεις ή σε έναν σταθερό συνδυασμό και των δύο. Αλλά στην περίπτωση του Wide Glide, είναι σχεδιασμένο για μια χαλαρή απογευματινή βόλτα στην πόλη, σε επαρχιακούς δρόμους και στον αυτοκινητόδρομο. Γιατί όταν έχεις χαμηλή σέλα, μπροστινά χειριστήρια και μεγάλη κλίση, το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να ανέβεις και να χαλαρώσεις, κρατώντας το χέρι σου στο γκάζι.
Φυσικά, με τα εργοστασιακά choppers να είναι ένα πολύ εξειδικευμένο είδος μοτοσυκλέτας, δεν ήταν για όλους. Στις περισσότερες περιπτώσεις, οι αναβάτες θα προτιμούσαν να την κοιτάζουν και να την απολαμβάνουν, παρά να πρέπει να την κατέχουν. Γιατί σε αντίθεση με τις Dyna Street Bob και Fat Bob, ο χειρισμός του Wide Glide είχε τη δική του καμπύλη εκμάθησης που χρειάστηκε σε πολλούς νέους αναβάτες να συνηθίσουν.
Ενώ τα εργοστασιακά choppers όπως το Dyna Wide Glide έρχονται και φεύγουν, άνοιξαν την πόρτα στον διάδοχό του, το Harley-Davidson Breakout. Ακολουθώντας τα χνάρια της ως ένα ισχυρό cruiser με εντυπωσιακή εμφάνιση, το Breakout βγήκε από τη σύνταξη το 2022 με τον μεγαλύτερο και καλύτερο κινητήρα Milkwaukee-Eight 117. Εξακολουθεί να είναι μια μοτοσικλέτα που αξίζει να θαυμάσετε. Μόνο που αυτές τις μέρες υπάρχει λίγο περισσότερος φθόνος κάθε φορά που εμφανίζεται.
- Προδιαγραφές – Λεπτομέρειες
- Κινητήρας – Twin-Cam 103
- Ισχύς κινητήρα – 80 ίπποι και 95 lb-ft ροπής
- Κιβώτιο ταχυτήτων – 6 ταχυτήτων
- Κατανάλωση καυσίμου – 42 mpg (περίπου 5,6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα)
Harley-Davidson Dyna Low Rider
Όταν πρόκειται για μοντέλα που αποτελούν την επιτομή της ευελιξίας, η Dyna Low Rider είναι η μοτοσικλέτα που μας έρχεται στο μυαλό. Όπως και το αδελφάκι της Street Bob, το Dyna Low Rider ήταν ένα ακόμη παράδειγμα ενός ισορροπημένου cruiser που προσέφερε πολλές δυνατότητες. Απλή στη σχεδίαση, αυτή η μοτοσυκλέτα είχε όλα όσα χρειαζόταν για να ευδοκιμήσει σε οποιοδήποτε περιβάλλον οδήγησης. Είχε βέλτιστη οδική συμπεριφορά για να ανταπεξέλθει ακόμα και στις πιο στενές στροφές της πόλης. Είχε το μέγεθος και το βάρος για να αντέξει ώρες ασταμάτητης οδήγησης, εντός και εκτός αυτοκινητόδρομου. Έφερε επίσης μια χαλαρή συμπεριφορά για να χαλαρώνεις σε μεγάλους επαρχιακούς δρόμους και να απολαμβάνεις το τοπίο.
Ενώ το Low Rider έχει υιοθετήσει μια πιο παραδοσιακή εμφάνιση cruiser, παρουσιάζεται επίσης ως λευκός καμβάς για προσωπική προσαρμογή. Κάποιοι θα ωθούσαν ακόμη περισσότερο τον cruiser χαρακτήρα του προσθέτοντας τσάντες σέλας, προηγμένα χειριστήρια και μια πιο άνετη σέλα για μακρινά ταξίδια. Άλλοι όμως θα πήγαιναν προς την αντίθετη κατεύθυνση και θα το έκαναν ένα cruiser υψηλών επιδόσεων αναβαθμίζοντας τον κινητήρα Twin-Cam των 96 κυβικών ιντσών για να παράγει περισσότερη ιπποδύναμη και ροπή. Έτσι, δεν θα πρέπει να εκπλήσσει κανέναν το γεγονός ότι αυτού του είδους η σκέψη οδήγησε τελικά στην παραγωγή του Low Rider S, ενός από τα πιο ισχυρά μοντέλα της τρέχουσας γκάμας της Harley.
- Προδιαγραφές – Λεπτομέρειες
- Κινητήρας – Twin-Cam 103
- Ισχύς κινητήρα – 77 ίπποι και 92.2 lb-ft ροπής
- Κιβώτιο ταχυτήτων – 6 ταχυτήτων
- Κατανάλωση καυσίμου – 42 mpg (περίπου 5,6 λίτρα ανά 100 χλμ.)
- /li>
Harley-Davidson Dyna Switchback
Φυσικά, δεν θα μπορούσαμε να ολοκληρώσουμε αυτή την ανασκόπηση των μοντέλων Dyna χωρίς να αναφερθούμε στο Switchback. Αν και βρισκόταν στην παραγωγή μόνο από το 2012 έως το 2016, το Dyna Switchback παρείχε περαιτέρω αποδείξεις για την ικανότητα της σειράς Dyna να πετυχαίνει σε διαφορετικά περιβάλλοντα οδήγησης. Σχεδιασμένη ως ελαφρύτερη μοτοσυκλέτα τουρισμού, η Dyna Switchback ήταν ουσιαστικά μια μικρότερη Road King, κερδίζοντας το παρατσούκλι “Road Queen”. Ήταν επίσης δημοφιλής στις γυναίκες αναβάτες που ήθελαν να κάνουν μακρινές εκδρομές χωρίς να χρειάζεται να αντιμετωπίσουν το μέγεθος και το βάρος των μεγαλύτερων μοντέλων εκδρομών της Harley. Εξοπλισμένη με ένα ζευγάρι σκληρές σακούλες σέλας, σανίδες δαπέδου, προηγμένα χειριστήρια, παρμπρίζ και κινητήρα Twin-Cam 103, η Switchback ήταν έτοιμη και ικανή να ξεκινήσει ένα μεγάλο οδοιπορικό σε όλη τη χώρα μαζί με τα μεγάλα αγόρια.
Αν και η Switchback απόλαυσε το σύντομο διάστημα που πέρασε μαζί με τις άλλες Dynas πριν η κατηγορία καταργηθεί το 2017, κατάφερε να δημιουργήσει χώρο για να ευδοκιμήσει στη θέση της η διάδοχός της, η Heritage Classic. Παίρνοντας όλες τις ταξιδιωτικές δυνατότητες ενός μοντέλου Softail, η Heritage Classic αποτελεί την επιτομή της old-school cool, προσφέροντας δυνατότητες για μακρινές διαδρομές χωρίς επιπλέον όγκο.
- Προδιαγραφές – Λεπτομέρειες
- Κινητήρας – Twin Cam 103
- Ισχύς κινητήρα – 76,1 ίπποι και 92.9 lb-ft ροπής
- Κιβώτιο ταχυτήτων – 6 ταχυτήτων
- Κατανάλωση καυσίμου – 42MPG (περίπου 5,6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα)